Naujienos »  2025 »  06 »  „BrandLAB“ siūlo raktą į eksporto rinkas )

„BrandLAB“ siūlo raktą į eksporto rinkas

Jun 6, 2025 12:55 PM

Į užsienio rinkas nusitaikiusios Lietuvos įmonės dažnai susiduria su iššūkiu, kai aukštos kokybės produktas be stipraus pozicionavimo tiesiog lieka nepastebėtas. Specialistai pabrėžia, kad vietinė sėkmė dar nereiškia pergalės tarptautinėje arenoje – norint išsiskirti, reikia ne tik logotipo, bet ir aiškios, kryptingos strategijos. Šį atotrūkį užpildyti padeda Inovacijų agentūros inicijuota programa „BrandLAB“, kuria siekiama auginti šalies verslo brandą ir kurti tvirtus eksporto prekės ženklus.

Motociklas.png

Gediminas Krištopaitis, metalo ir stiklo pertvaras gaminančios MB „Piritas“ vadovas, pasakoja, kad individualius klientų užsakymus bendrovė įgyvendina ne tik Lietuvoje, bet ir Prancūzijoje, Šveicarijoje, Belgijoje, Jungtinėje Karalystėje, Norvegijoje, Suomijoje,  Švedijoje, Islandijoje. Tačiau tokia eksporto geografija – ilgo kelio rezultatas. 2015-aisiais verslas gimė iš asmeninių paieškų ir noro dirbti sau.

„Dar dirbdamas samdomą darbą ieškojau idėjų, kuo galėčiau užsiimti. Išbandžiau keletą veiklų, kol netikėtai atradau suvirinimą. Ši veikla pasirodė įdomi, nors man, nieko apie ją neišmaniusiam, reikėtų įgyti daug naujų žinių ir patirčių. Hobis netrukus virto verslu: pamėginau savo gaminius parduoti ir pavyko“, – pirmuosius žingsnius prisimena vadovas.
Anot jo, iš pradžių „Piritas“ veikė savaitgaliais ir naktimis, nes įprastu metu G. Krištopaitis dirbo samdomą darbą.

„Abi veiklas nebuvo lengva derinti, net nesu tikras, ar kartočiau, tačiau tuometinės pastangos tikrai pasiteisino“, – atviras G. Krištopaitis.

Nuo įkūrimo pradžios verslas demonstravo nuoseklų augimą, išskyrus 2024 metus.
„Pernai dėl pabrangusių pinigų ir karo baimės, Lietuvos rinka susitraukė, situaciją gelbėjo tik eksportas. Džiugu, kad šie metai jau rodo kiek geresnių ženklų ir namų rinkoje“, – sako jis.

G. Krištopaitis sako, kad būtent ieškodamas patrauklesnių eksporto galimybių jis įsitraukė į Inovacijų agentūros programą „BrandLAB“, kuri bendrovėms padeda paruošti tvirtą prekės ženklo strategiją tarptautinėms rinkoms.

„Tuo metu jaučiau, kad trūksta reikiamų kompetencijų. Programos nauda buvo didžiulė. Mentoriai padėjo suprasti tai, kas dabar atrodo savaime aišku: kad reikia turėti ne tik prekės ženklą, bet ir kryptį, kur norima eiti, kaip vertėtų tai daryti, kas yra tiksliniai klientai, kokios prekės ženklo stiprybės ir silpnybės. Pavyzdžiui, po dirbtuvių susidėliojome ir savo „Brandbook“ su nauju logotipu“, – naudas vardija pašnekovas. 

Megzti kontaktų - nepakanka

Simona Buziliauskienė, Inovacijų agentūros Rinkų plėtros skyriaus vadovė, sako, kad „BrandLAB“ programa atsirado iš labai aiškaus poreikio – padėti Lietuvos įmonėms pereiti nuo užsakomosios gamybos prie aukštesnės pridėtinės vertės produktų gamybos ir pardavimo su savo prekės ženklu.

„Nors turime daug inovatyvių produktų, ne visos įmonės yra pasiruošusios save įtikinamai parduoti tarptautinėse rinkose, trūksta struktūruoto proceso, kaip kryptingai sukurti prekės ženklo strategiją būtent eksporto kontekste – ne tik gražų logotipą, bet visą vertės pasiūlymą, aiškią poziciją ir komunikacijos kryptį. Sukurti prekės ženklą, kuris teiktų vertę eksportuojamiems produktams ar paslaugoms, nėra lengva ir pigu, tam reikia daug specifinių kompetencijų“, – kam skirta programa pasakoja S. Buziliauskienė.

Dauguma eksporto skatinimo programų yra orientuotos į kontaktų kūrimą, parodų ar verslo misijų organizavimą. Pašnekovė akcentuoja, kad tai – svarbu, bet „BrandLAB“ eina žingsniu anksčiau ir padeda įmonėms pasiruošti visam procesui.

„Šios dirbtuvės išskirtinės tuo, kad orientuojasi į prekės ženklo strategiją kaip eksporto augimo pamatą. Dirbama su ekspertais, kurie padeda išsigryninti įmonės tapatybę, pozicionavimą, išanalizuoti rinkas, tikslines auditorijas ir pasirengti konkurencinei kovai. Tai vertės kūrimo pamatai – be jų net ir geriausi kontaktai nepadeda pasiekti ilgalaikio rezultato“, – sako ji.

Skaičiuoja apčiuopiamą naudą

S. Buziliauskienė palygina, kad, kalbant krepšinio terminais, žaisti gatvės lygoje savarankiškai galima visai neblogai, tačiau siekiant profesionalumo ir aukštų rezultatų tenka išmokti – o neretai ir iš naujo persimokyti – pagrindus.

„Su įmonių prekių ženklais ir rinkodaros strategijomis – labai panašiai. Daugelis verslų ateina su savo, praktikoje įgytu supratimu, tačiau dažnai tenka viską peržiūrėti iš pagrindų: verslo modelį, vertės pasiūlymą, klientų segmentaciją, pozicionavimą, o kartais ir patį prekės ženklą. Tik susitvarkius šiuos esminius aspektus tampa aišku, kaip auginti verslą ir kokių priemonių ar veiksmų reikia labiausiai“, – pasakoja S. Buziliauskienė.

Jos teigimu, įmonės išeina su konkrečiais rezultatais – atnaujinta vizualine tapatybe, aiškia pozicija rinkose, apibrėžtais tiksliniais klientais, o po nuoseklaus darbo dalinasi ir sėkmės istorijomis naujose eksporto rinkose.

„Tačiau dar svarbiau – ilgalaikiai pokyčiai organizacijose: komandos pradeda strategiškai mąstyti apie vertę, klientą, konkurenciją. Tai ilgainiui atneša kokybiškai naują augimo etapą“, – pabrėžia pašnekovė.

G. Krištopaitis sutinka, kad šį procesą praėjo ir „Piritas“:

„Iki tol eksportuodami mėginome įtikti visiems, tačiau tai reiškė, kad mums trūksta aiškaus veido. Programa padėjo giliau pažvelgti į turimas eksporto rinkas. Įsigilinome, kur ir kaip mūsų stiprybės veikia geriausiai, ir kryptingiau save pozicionavome“.

Naujiena užsienio rinkoms

Nors „Piritas“ šiemet dirbtuvėse nedalyvauja, įmonė toliau dirba su dviem „BrandLAB“ lektoriais, jų įžvalgos, anot verslininko, padeda išlaikyti kryptį ir greitį plėtojant naują projektą – „Pirito“ sukurtą ir užpatentuotą garažą motociklui. Neseniai šiam produktui bendrovė užregistravo ir prekinį ženklą „MotoDome“. Idėja, pasakoja G. Krištopaitis, kilo iš asmeninio poreikio:
„Pats važinėju motociklu. Kai pradėjau ieškoti sprendimo motociklo saugojimui, neradau tinkamo varianto, todėl garažą nusprendžiau susiprojektuoti pats. Rezultatas patiko ir man, ir draugams, jie net paragino idėją komercializuoti“.

Vadovas teigia, jog nuo pradžių buvo aišku, kad „MotoDome“ bus skirtas užsienio rinkai.
„Lietuvoje motociklų rinka, nors ir auganti, yra gana maža. Daugiau galimybių matome Vakarų ir Pietų Europos šalyse, kur motociklai yra kur kas populiaresni. Šiemet norime ne tik auginti pagrindinį verslą Europoje, bet ir įsitvirtinti su „MotoDome“: ieškome distributorių, ruošiamės sudalyvauti bent vienoje tarptautinėje parodoje“, – planus atskleidžia jis.

Atsižvelgia į tendencijas

Pasak S. Buziliauskienės, „BrandLAB“ lektoriai – patyrę rinkodaros, tarptautinės komunikacijos ir prekių ženklų ekspertai – ne tik nenutraukia ryšių su toliau konsultuotis norinčiais verslais, bet ir kasmet keičia bei tobulina dirbtuvių programą, atsižvelgdami į metų aktualijas bei rinkos tendencijas.

„Šių metų programoje greta prekės ženklo, rinkodaros ir eksporto strategijų temų atsirado pokyčių valdymo tema, nes kiekviena modifikacija verslo modeliuose, vertės pasiūlymuose, rinkodaros sprendimuose reikalauja ir kokybiško bei tvaraus žmonių įtraukimo į šiuos pokyčius. Tik taip keisdamiesi galime išlaikyti verslų sėkmę ilgoje perspektyvoje“, – apie septintą kartą organizuojamas dirbtuves pasakoja pašnekovė.

Šiemet į „BrandLAB“ programą bus atrinkta penkiolika kriterijus atitinkančių įmonių. Nuo liepos 1 d. jų atstovai dalyvaus šešių dienų kontaktiniuose mokymuose, o kiekvienai įmonei taip pat bus skirta ne mažiau kaip trys valandos individualių konsultacijų su paskirtu ekspertu. Rugsėjo 16 d. programą užbaigs finalinis renginys, kuriame dalyviai pristatys savo suformuluotą prekės ženklo vertės pasiūlymą eksporto rinkai ir planą su aiškiais stebėsenos rodikliais. Įmonių registracija vyksta iki birželio 15 d. 


©2021