Naujienos »  2024 »  05 »  Gerai surepetuotas šou ar daug pastangų reikalaujanti analizė: kaip prisistatant investuotojams nutiesti kelią į sėkmę? )

Gerai surepetuotas šou ar daug pastangų reikalaujanti analizė: kaip prisistatant investuotojams nutiesti kelią į sėkmę?

May 10, 2024 8:34 AM

Prisistatymas investuotojams dar kitaip žinomas kaip „pitch’inimas” – neatsiejama startuolių pasaulio dalis, leidžianti suteikti savo idėjoms „kūną” arba suprasti, kada verčiau pradėti iš naujo. Inovacijų agentūros „Startup Lithuania” startuolių bendruomenės koordinatorė Milda Vilčinskaitė ir startuolio „Micapass” produkto vadovė Gintarė Košubienė pasakoja, kaip turi atrodyti geras pristatymas ir kokius kelius jis gali atverti sėkmės atveju.

436419076_833281648843612_4946555929535048095_n.jpg

Raktas nuo visų durų? 

Automatizuotą pinigų plovimo tikrinimo įrankį, skirtą decentralizuotų kriptoturto rinkų dalyviams, kuriančio lietuvių startuolio „Micapass” produkto vadovė ir viena įkūrėjų G. Košubienė prisistatymo investuotojams nauda jau yra įsitikinusi ir praktiškai. Startuolis praėjusį rudenį vykusio renginio „Startup Fair. Adapt 2023“ konkurse „Pitch Battle“ laimėjo „Firstpick“ suteiktą galimybę gauti 70 tūkst. eurų investiciją ir dalyvauti akceleravimo programoje. 

„Startuoliui kiekviena galimybė pristatyti savo sumanymą tikslinei auditorijai yra svarbi. Visų pirma – tai atgalinis ryšys iš įvairių sričių profesionalų, antra – realios galimybės surasti partnerių, investuotojų, potencialių klientų. Štai, pergalė „Startup Fair. Adapt  2023“ „Pitch Battle“ konkurse atnešė mūsų startuoliui daug dėmesio, ypač svarbių kontaktų, atvėrė ne vienerias duris ir suteikė pasitikėjimo savimi toliau eiti į priekį”, – sako G. Košubienė. 

Jai antrina Inovacijų agentūros „Startup Lithuania” startuolių bendruomenės koordinatorė M. Vilčinskaitė, pabrėžianti, kad pristatymas yra vienas pagrindinių būdų investuotojams pristatyti savo produktą ir juos sudominti, tokiu būdu atveriant kelius tolimesnėms diskusijoms dėl investicijų. 

„Įvairių didesnių renginių metu dažnai organizuojami ir konkursai, kuriuose startuoliai gali net laimėti investiciją. Prisistatymas investuotojams taip pat suteikia galimybę gauti grįžtamąjį ryšį iš investicinių fondų, verslų angelų, partnerių, o jų patarimai ir įžvalgos bei klausimai gali padėti identifikuoti startuolio stipriąsias ir silpnąsias puses, išsiaiškinti, kur reikia patobulinimų”, – kalba M. Vilčinskaitė. 

Šou ar daug pastangų reikalaujantis darbas? 

M. Vilčinskaitė pastebi, kad nors iš pirmo žvilgsnio „pitch’as” gali pasirodyti kaip šou, kuriam tereikia paruošti prezentaciją ir įtikinamai pristatyti produktą, sėkmei pasiekti reikia kur kas daugiau pastangų. 

„Dažnai geras „pitch’as” atspindi mėnesių ar net kelių metų darbo rezultatą. Kad startuolis jį paruoštų, reikia atlikti nemenką analizę ir prezentacijoje atsakyti į ne vieną svarbų klausimą. Kokią problemą ir kam sprendžia jūsų startuolis, kaip jis uždirbs pinigų, kokios yra jūsų startuolio augimo projekcijos, ko jau pasiekėte, kuo jūsų sprendimas geresnis už konkurentų, kas sudaro jūsų komandą ir kodėl jai pasiseks išvystyti šį produktą – svarbių klausimų yra išties nemažai. Jei jau turite tvirtus atsakymus į šiuos klausimus, metas pristatyti save investuotojams”, – patarimais dalijasi startuolių bendruomenės koordinatorė.  

M. Vilčinskaitė startuoliams pataria apie savo inovaciją pasakoti labai aiškiai ir paprastai, o taip pat – nebijoti kalbėti apie jau turimas patirtis. 

„Dažnai startuoliai apie vystomas technologijas ar procesus pasakoja labai sudėtingai, tačiau investuotojai nėra taip gerai į tai įsigilinę, tad pasakoti reikėtų kuo paprasčiau. Taip pat skatinu nebijoti kalbėti apie savo patirtis, o jei jau turite pastarosios versle, būtinai tai paminėkite, visai nesvarbu, ar ji buvo sėkminga, ar ne. Bet kokiu atveju, ši patirtis yra labai didelis pliusas, nes išmoktas pamokas galite pritaikyti kurdami savąjį startuolį”, – kalba M. Vilčinskaitė. 

Patarimų prisistatymui investuotojams besiruošiantiems startuoliams turi ir „Micapass” produkto vadovė G. Košubienė. 

„Savo idėją ir komandą kuo platesniam ratui žmonių reikia pristatyti kaip įmanoma anksčiau. Taip galima sutaupyti daug laiko. Jei idėja netinkama, negaištant  galima pradėti galvoti kažką naujo, o jei ji sulaukia palaikymo – tai puikus postūmis greičiau pradėti judėti į priekį”, – sako G. Košubienė. 

Savo idėjas plačiai auditorijai ir potencialiems investuotojams startuoliai gali pristatyti jau gegužės 30–31 d. LOGIN konferencijos metu vykstančiame „World Cup Pitch Battle” konkurse. Registruotis galima iki gegužės 13 d. čia.  


©2021