Lietuvoje kuriami sprendimai palaiko turinį „Android TV“ ir „Apple TV“: ieško naujų eksporto galimybių
Oct 30, 2025 9:00 AM
Lietuvos įmonių eksporto ambicijos vien kaimyninėmis ir Vakarų Europos šalimis šiandien neapsiriboja. Mūsų šalyje kuriami sprendimai vis dažniau atranda kelius į JAV, Australijos ar Azijos rinkas. Tarp duris į jas sėkmingai pravėrusių kompanijų – interaktyvios televizijos sprendimų bendrovė „Smartivus“, kuriai siekti savo eksporto tikslų padeda ir dalyvavimas Inovacijų agentūros kartu su Kauno technologijos universitetu (KTU) įgyvendinamoje programoje „Sparnai“.
 
    Prisideda prie Lietuvos eksporto augimo
Išmaniosios televizijos sprendimus tokioms platformoms kaip „Android TV“ ar „Apple TV“ kurianti bendrovė „Smartivus“ telekomunikacijų, TV transliacijų ir skaitmeninių medijų srityje nėra naujokė. Per 16 veiklos metų įmonė sėkmingai navigavo nuolat kintančioje industrijoje, o į plačiuosius vandenis jai išplaukti padėjo gilus savo srities išmanymas, leidžiantis nuolat būti žingsniu priekyje. Šiandien įmonės eksporto geografija apima visą pasaulį – nuo JAV iki Maldyvų, Singapūro ir Australijos. Eksporto plėtra atsispindi ir skaičiuose: 2024 m. įmonės eksportas siekė 72 041 eurą, o 2025 m. pirmąjį pusmetį – jau 132 374 eurus, taip viršijant visų praėjusių metų rezultatus.
„Negalėčiau išskirti vienos ar kelių prioritetinių šalių ar regionų – galimybių ieškome visur. Šiuo metu aktyviai tyrinėjame JAV ir Australijos rinkas, jose esame užmezgę perspektyvias partnerystes. Išmaniosios ir internetinės televizijos segmentas šiose šalyse yra smarkiai pažengęs, veikia daug transliuotojų ir tiekėjų, kurie ieško galimybių didinti efektyvumą ir kokybę, o mes turime, ką pasiūlyti. Tačiau esame iš mažos šalies, todėl mums reikia įdėti pastangų, kad atsidurtume potencialių partnerių akiratyje – negalime tiesiog laukti, kol į mus kas nors kreipsis“, – sako bendrovės „Smartivus“ įkūrėjas ir vadovas Valdemaras Pipiras.
Vartus į pasaulį atveria parodos
Šių pastangų dalis yra dalyvavimas tarptautinėse parodose. Jose įmonė pristato savo produktus ir gali plėtoti naudingus verslo kontaktus. Pavyzdžiui, šiemet JAV vykusioje industrijos parodoje bendrovė užmezgė ryšius su naujais partneriais Filipinuose ir 3 potencialiais klientais kitose šalyse. Industrijoje, kurioje partneriai atsirenkami labai kruopščiai, tai yra nemenkas pasiekimas.
Būtent tarptautinės parodos ir industrijos renginiai bei tokių platformų suteikiamos tinklaveikos galimybės eksportuojančioms įmonėms dažnai tampa vartais į naujas rinkas. Dalyvauti parodoje JAV, kaip ir panašiuose renginiuose Nyderlanduose bei Singapūre, „Smartivus“ padėjo Inovacijų agentūros priemonės eksportuojančiam verslui.
Siekia išsiauginti „sparnus“
Tačiau siekdama plėstis į užsienio rinkas vien dalyvavimu tarptautinėse parodose bendrovė neapsiriboja. Ji taip pat aktyviai siekia stiprinti savo eksporto kompetencijas ir ugdyti naujus specialistus. Su šiuo tikslu bendrovė prisijungė prie eksporto lyderių programos „Sparnai“. Ji KTU „Verslo ir antreprenerystės“ studijų programos studentams suteikia galimybę įgyti realios eksporto plėtros patirties atliekant keturių mėnesių praktiką eksportuojančiose įmonėse. Į jas jauni specialistai atsineša šviežių idėjų, naujų perspektyvų ir entuziazmo. Visa tai gali prisidėti prie dalyvaujančių įmonių augimo.
„Stažuotės metu vyksta abipusiai mainai – KTU studentai gali praktiškai išbandyti teoriją, dirbti su realiais produktais, pažinti skirtingų rinkų specifiką ir pasisemti vertingos patirties, o įmonės gauna naujausių žinių turinčius motyvuotus specialistus. Tokiu būdu programa padeda ruošti Lietuvos eksporto stiprinimui reikalingus kompetetingus specialistus, o įmonėms – atrasti naujų talentų“, – sako Inovacijų agentūros Rinkų plėtros skyriaus vadovė Simona Buziliauskienė.
Talentų pritraukimas - eksporto strategijos dalis
V. Pipiras programoje mato didelę vertę ir sako, kad prisijungusi iniciatyvi ir kūrybinga specialistė tikrai sustiprina komandą. Šiuo metu „Smartivus“ besipraktikuojanti KTU studentė vyko ir į minėtas tarptautines parodas, kuriose prisidėjo prie įmonės reprezentavimo.
„Verslo ir aukštojo mokslo įstaigų bendradarbiavimas visuomet yra prasmingas. Praktikos yra viena iš tokio bendradarbiavimo formų. Ji padeda ugdyti specialistus ir jiems greičiau įsilieti į darbo rinką. Tai leidžia ruošti palankią dirvą visos Lietuvos eksporto augimui, nes norint parduoti technologinius sprendimus užsienyje reikalingas ne tik geras produktas, bet ir aukštos eksporto kompetencijos“, – įsitikinęs V. Pipiras.
Jų „Smartivus“ reikės ir toliau, nes įmonės planuose – tolimesnis augimas užsienyje su platesniu produktų spektru. Šiuo metu bendrovė ruošiasi pristatyti naujus debesija grįstus sprendimus internetu transliuojamo turinio vartotojų patirties gerinimui.
Programa „Sparnai“ vykdoma nuo 2013 metų. Iš viso joje jau dalyvavo 84 studentai ir 188 eksportuojančios Lietuvos įmonės. Programoje kviečiamos dalyvauti Lietuvoje veikiančios ir eksportą vykdančios įmonės, o prioritetas teikiamas aukštųjų technologijų, inžinerijos, informacinių technologijų, biotechnologijų ir farmacijos sektorių įmonėms. Naujoji atranka į programą jau prasidėjo – įmonės kviečiamos registruotis iki lapkričio 18 d. Daugiau informacijos apie programą galima rasti čia.