Kaip įtikinti investuotojus? Į „Startup Fair“ atvyksta „Google“ ir „Netflix“ konsultavęs neverbalinės komunikacijos ekspertas
Oct 1, 2025 1:56 PM
Kiekvienas startuolio įkūrėjas žino, kaip svarbu mokėti prisistatyti investuotojams – „pitch‘inti“. Kūno kalba, balso valdymas, tinkamai sudėliota prezentacija ir istorijos pasakojimas – visa tai gali nulemti arba didžiulę sėkmę, arba visišką fiasko. Neverbalinės komunikacijos ekspertas Jeff Cabili, dėstantis Stanforde bei vedantis mokymus tokioms įmonėms kaip „Google“ ir „Netflix“, puikiai žino, kaip pakelti idėjos pristatymą į kitą lygį. Patarimais jis dalinsis ir spalio 9 d. Vilniuje, kur vyks „Startup Fair“, organizuojamas Inovacijų agentūros „Startup Lithuania“.
 
    Pantomimos meną sujungė su verslo įgūdžiais
„Lietuvos startuoliams svarbu ne tik turėti inovatyvią idėją, bet ir gebėti ją patraukliai pristatyti investuotojams. Džiaugiamės, kad šiemet „Startup Fair“ suteiks unikalią galimybę mokytis iš tokio pasaulinio lygio eksperto kaip Jeff Cabili, o jo įžvalgos padės mūsų ekosistemos dalyviams drąsiau žengti į tarptautinę areną“, sako Inovacijų agentūros „Startup Lithuania“ vadovė Karolina Urbonaitė.
Jeff Cabili jau daugiau nei 30 metų padeda verslininkams, vadovams ir startuoliams atrasti kūno kalbos ir balso valdymo reikšmę ir galią. Daugybės tarptautinių akceleratorių mentorius pasakoja jau ankstyvoje karjeros pradžioje pastebėjęs, kiek daug sunkumų žmonėms sukelia viešasis kalbėjimas.
„Karjerą pradėjau kaip konsultantas kokybės vadybos srityje ir ten pamačiau, kad tik labai nedidelė dalis žmonių gali įtikinamai komunikuoti. Mačiau sunkumus, su kuriais susiduria kalbėtojai, ir pats nusprendžiau pasukti į nepriklausomą konsultavimą. Savo klientus mokiau stiprinti viešojo kalbėjimo įgūdžius – tiek darant vos kelių minučių pristatymą, tiek išsamesnį pranešimą“, – teigia J. Cabili.
Įgūdžius, kuriais dalintųsi su kitais, ekspertas įgijo mokydamasis pantomimos meno: „Tapau profesionaliu mimu, rengiau pasirodymus ir užsiėmiau tuo keletą metų. Kadangi mimo profesija nebuvo labai pelninga, grįžau į verslą. Pantomimos patirtį sujungdamas su verslo patirtimi sukūriau savo metodiką, padedančią viešojoje komunikacijoje pasitelkti ir tinkamai išnaudoti savo kūno ir balso galimybes.“
Iššūkis startuoliams – ne idėja, o gebėjimas ją pristatyti
J. Cabili savo patirtimi dalijasi su aibe kompanijų lyderių visame pasaulyje. O paklaustas apie startuolius ir jų idėjų pristatymus plačiajai auditorijai ir investuotojams – labiau žinomus kaip pitch‘ai – ekspertas pastebi nemažai kultūrinių skirtumų.
„Jungtinėse Amerikos Valstijose vaikai nuo pat mažens mokomi kalbėti viešai, todėl jau būdami paaugliais jie jaučiasi pasitikintys savimi, o suaugę verslininkai natūraliai demonstruoja itin tvirtą laikyseną. Pats užaugau Prancūzijoje, todėl žinau, kad europietiškas auklėjimas kitoks, čia mokyklose viešajam kalbėjimui skiriama per mažai dėmesio. Europoje ir Skandinavijoje žmonės santūresni, vengia pasirodyti per daug drąsūs. Tačiau Silicio slėnyje, kuris laikomas pasaulio startuolių sostine, santūrumas mažina šansus pritraukti investicijas“, – sako ekspertas.
Pasak jo, didžiausias iššūkis startuoliams – ne pati idėja, o jos pateikimas.
„Daugybė kūrėjų turi puikių, vertų dėmesio minčių, tik klausimas – kaip jas pristatyti viešai? Startuoliams tenka dažnai lipti ant scenos, pristatyti savo idėjas, tad reikia labai atsakingai ir išmintingai pasirinkti savo žodžius, ypač pirmuosius. Visuomet kartoju – tai, ką pasakysi, svarbu. Bet dar svarbiau – kaip tai pasakysi. Patariu fokusuotis į tai, nes svarbu auditorijos dėmesį prikaustyti nuo pirmųjų sekundžių“, – pabrėžia J. Cabili.
Lietuvius mokys pitch‘inti Silicio slėnio stiliumi
Paklaustas apie vyraujančias klaidas pristatinėjant savo idėją, ekspertas teigia, kad viena dažniausių – tylus kalbėjimas. „Kai kuriose kultūrose, pavyzdžiui, Japonijoje ar Indijoje, garsus balso tonas laikomas nemandagiu. Tačiau jei nori idėją pristatyti Silicio slėnio stiliumi, turi kalbėti garsiai ir užtikrinai“, – pasakoja J. Cabili.
Paklaustas apie įsimintiniausius pristatymus, ekspertas juokiasi: „Blogiausias mano matytas pitch‘as buvo žmogaus, kuris atrodė pusiau užmigęs ir atrodė nė nemėgstantis savo startuolio. O geriausias idėjos pristatymas? Tai toks, kuriam nė nereikia prezentacijos, jokios vizualinės medžiagos. Tai žmogus, įtraukiantis auditoriją vien tik savo istorija, kuri gniaužia kvapą. Esu matęs vos keletą tokių pristatymų.“
Startuoliai, trokštantys pasiekti Silicio slėnį ir pasauliui pristatyti savo idėas, turi prisitaikyti prie auditorijos, tikina J. Cabili.
„Lietuvoje jūs turite savo stilių, kuris tinkamas vietos auditorijai. Tačiau jei šį stilių naudosite JAV, jūsų šansai būti pastebėtiems sumažės. JAV negali būti neužtikrintas, konservatyvus. Jei nesi pasitikintis savimi ir savo idėja 100 proc., tavo šansai pritraukti investicijas, dėmesį ir partnerystes ženkliai sumažėja. Apie tai, kaip tinkamai pasitelkti neverbalinę kalbą sėkmingam idėjų pristatymui, dalinsiuos ir vizito Vilniuje metu“, – kviečia ekspertas.
Sužinokite daugiau didžiausiame startuolių renginyje Lietuvoje „Startup Fair“ jau spalio 9 d. Renginį organizuoja Inovacijų agentūros „Startup Lithuania“, kartu su Ekonomikos ir inovacijų ministerija. Pagrindiniai renginio partneriai – SEB bankas , Karma.vc, Kilo Health, Go Vilnius. Renginio informacinis partneris – DELFI.
Daugiau informacijos: https://www.startupfair.lt/