Naujienos »  2024 »  10 »  „ExportLAB“ atveria duris į pasaulines rinkas aukštųjų technologijų įmonėms )

„ExportLAB“ atveria duris į pasaulines rinkas aukštųjų technologijų įmonėms

Oct 7, 2024 1:18 PM

Inovacijų agentūra jau antrus metus iš eilės kviečia Lietuvos įmones dalyvauti eksporto kompetencijų auginimo programoje „ExportLAB“, skirtoje geriau pasirengti eksportui. Programos metu 15 Lietuvos įmonių, kuriančių ar taikančių inovacijas, su ekspertų pagalba galės pasiruošti arba atnaujinti turimą eksporto strategiją bei apsibrėžti pokyčių ir veiksmų planą ruošiantis eksportui į naują šalį.

Simona_viduje.jpg

Įmonės kviečiamos registruotis į „ExportLAB“ programą iki spalio 18 d. Dalyviai gaus ekspertų pagalbą vertinant esamą verslo modelį, tobulinant vertės pasiūlymus ir kuriant efektyvią eksporto strategiją. „ExportLAB“ orientuota į praktinius sprendimus, todėl neapsiriboja vien mokymais ir konsultacijomis. Programos metu įmonės įgyja naujų žinių ir stiprina įgūdžius, leidžiančius sėkmingiau veikti eksporto rinkose.

Rinkų diversifikacija atveria naujas galimybes

„Per pastaruosius šešis mėnesius Lietuvos aukštųjų technologijų eksporto vertė išaugo 12 proc., atskleidžiant šio sektoriaus didėjantį potencialą tarptautinėse rinkose. Šis augimas rodo, kad Lietuvos inovacijos sėkmingai įsitvirtina užsienyje, o tokios programos kaip „ExportLAB“ suteikia įmonėms dar daugiau galimybių spartinti savo plėtrą“, – teigia ekonomikos ir inovacijų ministrė Aušrinė Armonaitė.

Praėjusiais metais programoje dalyvavo 20 įmonių, kurios pasirengė ir sėkmingai pritaikė eksporto strategijas JAV, Vokietijos, Lenkijos rinkoms.

Inovacijų agentūros Rinkų plėtros skyriaus vadovė Simona Buziliauskienė pabrėžia, kad pagrindinės Lietuvos aukštųjų technologijų eksporto kryptys išlieka ES šalys, JAV ir Ukraina. „Norint išlaikyti konkurencingumą, itin svarbu, kad įmonės nebijotų ieškoti galimybių ir plėstis į labiau specifines rinkas. „ExportLAB“ programa suteikia galimybę pritaikyti eksporto strategiją konkrečioms rinkoms ir, pasitelkus ekspertų įžvalgas, atrasti naujų eksporto galimybių savo produktams ar paslaugoms“, – teigia S. Buziliauskienė.

Sustiprino pozicijas Vakarų Europoje

Pažangius pramoninių gamybos procesų automatizavimo ir optimizavimo sprendimus vystanti įmonė „Smart Factory“ programoje „ExportLAB“ pasirengė eksporto strategiją Vokietijos, Austrijos bei Šveicarijos rinkoms. Įmonės vadovas Ignas Gudas pasakoja, kad su programa įgytos žinios padėjo greitai prisitaikyti prie realių rinkos sąlygų ir rasti naujų galimybių – įgyvendindami pasirengtą strategiją savo veiklą praplėtė ir už Vokietijos, Austrijos bei Šveicarijos ribų.

„Apčiuopiamų rezultatų sulaukėme jau antroje metų pusėje – apyvarta išaugo apie 10%. Nors pelningumas trumpam sumažėjo 5% dėl siūlytų nemokamų prototipų kūrimo, pavyzdžių spausdinimo ir konkurencingų kainų pasiūlymų, tai buvo sąmoninga strategija, skirta pritraukti naujus klientus ir demonstruoti mūsų galimybes. Nors ir turėjo trumpalaikį poveikį pelningumui, ilgalaikėje perspektyvoje šis požiūris pasiteisino, nes padėjo reikšmingai išplėsti klientų bazę ir rinkos dalį“, – sako I. Gudas.

„Smart Factory“ šiuo metu eksportuoja savo produkciją į beveik visas Europos šalis ir Šiaurės Ameriką, o pagrindinės rinkos pagal apimtį yra Vokietija, Skandinavijos šalys, Lenkija ir Baltijos valstybės. Diversifikuota eksporto strategija padeda įmonei išlaikyti augimą ir prisitaikyti prie kintančių rinkos sąlygų. Pasak I. Gudo, „ExportLAB“ leido strategiškai įvertinti įmonės poziciją rinkoje, atlikti konkurentų analizę ir tiksliai nustatyti, kokios investicijos būtinos tolimesniam augimui.

Eksporto augimas nuo 80 tūkst. iki 400 tūkst. eurų per metus

Aukštos kokybės optinius komponentus inžinerijos, mokslinių tyrimų ir medicinos sektoriams gaminanti įmonė „Optonas“ tik praėjusiais metais pradėjo eksportuoti. Norėdami įsitikinti, ar jų eksporto strategija veikia, įmonė kreipėsi į ekspertus.

„ExportLAB” programa nekeitė mūsų strategijos, tačiau patvirtino, kad einame teisingu keliu. Ekspertų konsultacijos suteikė pasitikėjimo toliau vadovautis savo pasirinkimu, kuris pagrįstas dalyvavimu tarptautinėse parodose ir renginiuose, bei siekis bendrauti tiesiogiai su klientais. Įmonė eksportuoti pradėjo tik praėjusiais metais ir per pirmus metus pasiekė 80 tūkst. eurų pardavimus, o šiemet planuojami 5 kartus didesni pardavimai, augimas galėtų būti ir didesnis, bet jį apriboja rinkos specifika, nes mums kaip naujam tiekėjui tenka praeiti daug kvalifikacijos etapų ir mūsų produktų testavimo“ – sako Domas Lukaševičius, „Optonas“ pardavimų vadovas.

Šiuo metu įmonė eksportuoja į Vokietiją, Prancūziją, Šveicariją, Ispaniją ir Bulgariją, o artimiausiu metu planuoja plėtrą į Turkiją bei JAV.

Apie programą

„ExportLAB“ dirbtuvės prasidės spalio 28 d., jų metu įmonės įvertins savo dabartinį verslo modelį ir eksporto galimybes. Kiekvienos įmonės atstovai gaus 5 valandas individualių konsultacijų su ekspertais. Dirbtuvių rezultatas - parengta ar atnaujinta eksporto strategija, kurioje bus nustatyti produktai, tiksliniai klientai, pardavimo bei rinkodaros kanalai. Be to, įmonės suplanuos vidinius pokyčius ir sukurs bei pristatys savo pasiūlymą potencialiems partneriams ar klientams.


©2021