Tarptautinės verslo parodos: kaip padidinti dalyvavimo naudą
Feb 22, 2024 5:37 PM
Inovacijų agentūra kviečia eksportuotojus prisistatyti jungtiniuose nacionaliniuose Lietuvos stenduose tarptautinėse verslo parodose. 2024 metais atrinktos aštuonios tikslinės tarptautinės parodos užsienyje, kuriose bus pristatomos Lietuvos informacinių ryšių ir technologijų, finansinių technologijų, gyvybės mokslų, lazerių, gynybos ir saugumo, sumanaus miesto bei inžinerijos sektorių eksporto galimybės.
„Siekiant išlikti konkurencingiems pasauliniu mastu, sektorių stiprybes ir silpnybes reikia vertinti kitų šalių kontekste. Skatiname Lietuvos įmones dalyvauti tarptautinėse parodose įvairiais formatais: nuo parodos lankymo iki dalyvavimo parodoje nuosavame stende ar bendrame jungtiniame su kitomis įmonėmis bei Inovacijų agentūros pagalba. Esame sukaupę didelę nacionalinių stendų organizavimo patirtį tarptautinėse parodose ir šį kanalą pasitelkiame ne tik įmonių pristatymui, tačiau taip pat didelę reikšmę teikiame Lietuvos ekonominio potencialo tarptautinei komunikacijai: bendrai Lietuvos pozicionavimo kokybei, pagrindinės žinutės apie Lietuvos verslo potencialą sklaidai, tarptautinių partnerysčių kūrimui ir vystymui. Tai be abejonės padeda pritraukti dėmesį ir stende dalyvaujančioms įmonėms užmegzti vertingus kontaktus“, – teigia Simona Buziliauskienė, Inovacijų agentūros Rinkų plėtros skyriaus vadovė.
Galima išskirti tris pagrindinius dalyvavimo tarptautinėse parodose sėkmės faktorius: dalyvavimas jungtiniame nacionaliniame stende, dalyvavimo tarptautinėse parodose nuoseklumas ir tinkamas pasiruošimas parodai.
Anot S. Buziliauskienės, sektoriaus įmonių dalyvavimas bendrame nacionaliniame stende kuria ir suteikia didelę pridėtinę vertę. Dėka Inovacijų agentūros turimų gerai išplėtotų tarptautinių ryšių, įmonių žinomumas auginamas dar iki dalyvavimo parodoje, o buvimas stende dažnu atveju leidžia turėti kur kas daugiau ir kokybiškesnių kontaktų.
Inovacijų agentūra per metus įmonėms suteikia galimybę sudalyvauti vidutiniškai aštuoniuose nacionaliniuose stenduose tikslingai atrinktose strateginėse tarptautinėse verslo parodose. „Nuoseklus dalyvavimas ir tęstinumas yra vienas iš sėkmės faktorių. Dažniausiai prireikia ne vienerių metų užmegzti reikiamas partnerystes ir užsitarnauti kokybiškas vietas tarptautinėse parodose“, – teigia S. Buziliauskienė.
Tarptautinę parodą pasirinkus kaip priemonę eksporto plėtrai, sėkmė labai priklauso nuo pačios įmonės pasirengimo dalyvauti parodoje. „Labai svarbu ne tik dalyvauti, bet ir būti pastebėtiems, gebėti pritraukti klientus ne tik stendo vieta, mastu, kokybišku išpildymu, bet ir turiniu – kokybiškai atrinktomis ir Lietuvą atstovaujančiomis įmonėmis, tad įdirbio reikalaujame ne tik iš savęs, bet ir iš dalyvių“, – akcentuoja ji.
Remiantis ankstesnėse tarptautinėse verslo parodose dalyvavusių įmonių patirtimi, parodos įpareigoja pagalvoti ir įsivertinti savus pasiekimus, perspektyvumą tarptautiniame lygmenyje. Parodose dalyvavusios įmonės akcentuoja, kad itin svarbus tinkamas pasiruošimas: parodos dalyvių analizė, išankstinis klientų kvietimas į stendą, vertės pasiūlymo paruošimas ir produktų adaptavimas, atsižvelgiant į rinkos ypatumus. Tik aiškiai nustatyti eksporto ir verslo plėtros tikslai, kokybiškas pasiruošimas ir profesionalus darbas parodoje gali garantuoti naujų partnerysčių sėkmę. Įmonės teigia, kad dalyvauti verta dėl kelių priežasčių: susitikęs gali pabendrauti su esamais partneriais, užmegzti kontaktus su naujais klientais ir įsivertinti kokie, dar iki tol nežinoti konkurentai ar potencialūs partneriai dirba tiksliniame rinkos segmente.
2024 metais Inovacijų agentūra Lietuvos eksportuotojams siūlo dalyvauti nacionaliniuose stenduose šiose tikslinėse parodose: tarptautinėje lazerių technologijų parodoje „Photonics West“ San Franciske (JAV) sausio 30 – vasario 1 d., tarptautinėje telekomunikacijų technologijų parodoje „Mobile World Congress (MWC)“ Barselonoje (Ispanija) vasario 26 – 29 d., tarptautinėje pramonės technologijų, inovacijų ir automatizacijos parodoje „Hannover Messe“ Hanoveryje (Vokietija) balandžio 22 – 26 d., tarptautinėje gyvybės mokslų parodoje „Bio International Convention“ San Diege (JAV) birželio 3 – 6 d., tarptautinėje finansinių technologijų parodoje „Money 20 / 20“ Amsterdame (Nyderlandai) birželio 4 – 6 d., tarptautinėje gynybos ir saugumo parodoje „Eurosatory“ Paryžiuje (Prancūzija) birželio 17 – 21 d., tarptautinėje gyvybės mokslų parodoje „Bio Europe“ Stokholme (Švedija) lapkričio 4 - 6 d., tarptautinėje sumanaus miesto parodoje „Smart City Expo World Congress“ Barselonoje (Ispanija) lapkričio 5 - 7 d.
Daugiau apie parodas ir kitus renginius: www.inovacijuagentura.lt