Naujienos »  2021 »  07 »  Dabar pats metas dalyvauti tarptautiniuose viešuosiuose pirkimuose )

Dabar pats metas dalyvauti tarptautiniuose viešuosiuose pirkimuose

Jul 13, 2021 4:11 PM

Lietuvos verslas per mažai išnaudoja tarptautinių viešųjų pirkimų galimybes kaip dar vieną pardavimų kanalą ieškant potencialių verslo partnerių ir stabilių pajamų, įsitikinusi verslumo ir eksporto plėtros agentūra „Versli Lietuva“. Europinės tendencijos taip pat palankios – perkančiosios organizacijos vis dažniau pasitelkia ne vietinius, bet užsienio tiekėjus.

shutterstock_1913437648-1-580x430.jpg

Norėdama paskatinti Lietuvos verslą aktyviau dalyvauti tarptautiniuose viešuosiuose pirkimuose, „Versli Lietuva“ yra inicijavusi programą, kurioje Lietuvos įmonės stiprina tarptautinių pardavimų kompetencijas. Iš viso šioje programoje per dvejus metus jau sudalyvavo 70 bendrovių iš IT paslaugų, baldų, maisto ir gėrimų, elektronikos, biotechnologijų ir mokslinių instrumentų sektorių.

„Siekiame reikšmingai prisidėti prie to, kad Lietuvos verslas galėtų naudotis kuo įvairesniais pardavimų kanalais ir turėtų kuo daugiau kelių surasti potencialius klientus ar „įeiti“ į naujas rinkas. Tarptautiniai viešieji pirkimai yra viena iš pardavimų ir rinkodaros dalių, jie lygiai taip pat sudaro galimybę vystyti naujus produktus ar paslaugas, auginti komandą, plėsti jos kompetencijas ir svarbiausia – užtikrinti verslo plėtrą, o kartu ir visos Lietuvos eksporto apimčių augimą“, – sako Rasa Uždavinytė, „Verslios Lietuvos“ Eksporto departamento vadovė.

Anot jos, normalu, kad dažnas verslas šį pardavimų kanalą vertina atsargiai, tačiau vertėtų atsikratyti įsitikinimų, kad tarptautiniai viešieji pirkimai yra per daug sudėtingi. Net 45 proc. programos įmonių tvirtina, kad ir toliau dalyvaus tarptautiniuose pirkimuose – tai rodo, kad šis pardavimų kanalas pasiteisina. Įmonės vertina, kad sudalyvavusios programoje rado naujų partnerių, įgijo daugiau žinių apie viešuosius pirkimus, išanalizavo rinkas. Jos vardija, kad ne tik susipažino su tarptautiniais viešaisiais pirkimais, bet ir turėjo galimybę sustyguoti pasiūlymo rengimo procesą, patobulino savo įgūdžius ieškant pirkimų užsienio rinkose, rengiant dokumentus ir pasiūlymus.

„Kaip ir bet kuris pardavimų procesas, taip ir tarptautiniai viešieji pirkimai reikalauja atkaklaus ir nuoseklaus darbo. Reikia ne tik išmanyti specifinius standartinio pardavimo etapus, bet ir mokėti tinkamai pateikti pasiūlymą. Pavyzdžiui, idealia anglų kalba paruoštas pasiūlymas pageidaujamas bet kuriame konkurse, ypač jei jį organizuoja Jungtinės Karalystės arba Airijos perkančioji organizacija. Gerai paruoštoje medžiagoje konkursui įvertinamos galimos rizikos, numatomi projekto valdymo etapai, išsamiai pristatoma turima patirtis ir komanda. Galų gale, svarbus net ir teksto kiekis – jei informacijos bus per daug, ji neatrodys vertinga, o jei per mažai – neatskleis vertės pasiūlymo potencialo“, – sako R. Uždavinytė.

Šiuo metu „Versli Lietuva“ trečią kartą renka įmonių, kurios nori stiprinti savo kompetenciją tarptautinių viešųjų pirkimų srityje, būrį. Kiekviena šių įmonių gaus ne tik prieigą prie viešųjų pirkimų duomenų bazės „Orbidal“, bet ir išsamias konsultacijas, mokymus. Su eksperto pagalba įmonės turės galimybę išsiaiškinti, kokio tipo partnerystės joms būtų efektyviausios, ir kryptingai ieškoti potencialių partnerių, užmegzti su jais ryšį. Šiemet naudojantis šia platforma bus galima stebėti ir dalyvauti NATO ir CERN organizacijų pirkimuose – atsižvelgta į Lietuvos verslo, kuriančio aukštos pridėtinės vertės produktus ir paslaugas, pageidavimus.

Europoje kiekvienais metais tarptautinių viešųjų pirkimų biudžetas siekia apie 2,1 mlrd. eurų. Anot viešųjų pirkimų platformos „Orbidal“ įkūrėjo ir vadovo Tony Corrigano, kartu su „Verslia Lietuva“ jau trečią kartą įgyvendinama programa vyksta tinkamu metu, kai pirkėjai vis dažniau linksta rinktis tarptautinius tiekėjus.

„Ateitis priklauso nuotoliniam pardavimui, pasitelkiant viešuosius pirkimus. Tie verslai, kurie laisvai jaučiasi konkurencingoje tarptautinių viešųjų pirkimų rinkoje, ir ateityje sugebės išlikti lyderiai. Dar daugiau – pandemija pakeitė patį pardavimų procesą. Potencialūs tiekėjai vertinami ne tik pagal pardavimų pasiūlymų kokybę, bet ir jų gebėjimą paslaugas suteikti nuotoliniu būdu. Ir iš tikrųjų matome, kad vis dažniau kontraktus laimi nevietiniai tiekėjai, ypač tie, kurie teikia IRT, skambučių centro valdymo paslaugas. Tam palanki ir Europos Sąjungos kuriama teisinė aplinka, skatinanti mažas ir vidutines įmones dalyvauti konkursuose visame žemyne“, – sako T. Corriganas.

„Orbidal“ tarptautinių viešųjų pirkimų analizė rodo, kad didžioji dalis (18 proc.) viešųjų pirkimų yra aktualūs Lietuvos medicinos priemonių gamintojams ir tiekėjams, 13 proc. – pastatų administratoriams ir patalpų valdytojams, 12 proc. – profesionalias – teisines, IT konsultacijų, buhalterines ir pan. – paslaugas teikiančioms bendrovėms, 9 proc. – IRT sektoriui, biuro baldų ir kitų biuro reikmenų gamintojams.

„Versli Lietuva“ kviečia jungtis prie gausaus sėkmingai tarptautiniuose viešųjų pirkimų konkursuose dalyvaujančių įmonių būrio ir išnaudoti tarptautinių viešųjų pirkimų platformos „Orbidal“ galimybes. Registracija į programą vyksta iki liepos 23 d., o liepos 15 d. 11 val. vyks virtualus renginys  „Tarptautinių viešųjų pirkimų link: kelionė su „Orbidal“ su T. Corriganu. Registracija į renginį yra čia.


©2021