Pagalba rengiant eksporto strategiją į užsienio rinką
Kviečiame dalyvauti dirbtuvėse, kuriose padėsime įmonėms, kuriančioms inovacijas ar aukštųjų technologijų produktus bei paslaugas, pasiruošti eksporto strategijai į užsienio rinką. Šioje programoje strategijos, marketingo ir vadybos ekspertai padės pasirengti ar atnaujinti turimą individualią įmonės eksporto strategiją bei apsibrėžti pokyčių ir veiksmų planą ruošiantis eksportui į norimą užsienio rinką.
![Programa įmonėms, norinčioms pasirengti eksporto strategiją į užsienio rinką.png Programa įmonėms, norinčioms pasirengti eksporto strategiją į užsienio rinką.png](/site/binaries/content/gallery/programa-imonems-norincioms-pasirengti-eksporto-strategija-i-uzsienio-rinka.png)
DĖMESIO! šiuo metu paslauga neaktyvi. Jei norite sužinoti, kada ji startuos, prenumeruokite Inovacijų agentūros naujienlaiškį. Tai galite padaryti čia.
-------
Dirbtuvių metu:
- Atliksite įmonės dabartinio verslo modelio ir eksporto potencialo įvertinimą;
- Gausite net 5 val. individualių konsultacijų su ekspertais;
- Išanalizuosite tikslinę eksporto rinką;
- Adaptuosite verslo modelį (jeigu reikia);
- Išgryninsite įmonės vertės pasiūlymą;
- Parengsite ar atnaujinsite eksporto strategiją norimai rinkai, įskaitant tikslinę produkciją, tikslinius segmentus, pardavimo bei rinkodaros kanalus;
- Parengsite būtinų vidinių pokyčių planą;
- Parengsite ir pristatysite savo pasiūlymą partneriui ar klientui.
ExportLAB programa
1 etapas – Įmonių atranka į programą (iki spalio 18 d.)
Įmonės praėjusios I atrankos etapą bus kviečiamos sutartu laiku atlikti motyvacinį pokalbį.
2 etapas – Įmonės dabartinio verslo modelio ir eksporto potencialo vertinimas (spalio 21 – 25 d.)
Kiekvienos įmonės įvertinimo procesui skiriama ne mažiau kaip 2 val. Įmonės įvertinimo proceso formą (nuotoliniu arba kontaktiniu būdu) su įmone bus derinama individualiai.
3 etapas – ExportLAB dirbtuvės
I modulis spalio 28 d. Eksporto taktika: eksporto rinkos pažinimas ir eksporto tikslų formulavimas
II modulis lapkričio 11 d. Įmonės verslo modelio ir vertės pasiūlymo eksporto rinkoms analizė
III modulis lapkričio 25 d. Rinkodaros priemonių ir kanalų analizė
IV modulis gruodžio 09 d. Pokyčių plano rengimas ir įgyvendinimas
4 etapas - individualios konsultacijos su ekspertu. Kiekvienai įmonei numatytas ne mažiau kaip 5 val. individualių konsultacijų laikas su ekspertu. Individualių konsultacijų laikas ir forma (nuotoliniu arba kontaktiniu būdu) su įmone bus derinama individualiai.
5 etapas – Finalinis renginys ir strategijų pristatymai gruodžio 13 d. vyks nuotoliniu būdu. Mokymų programos dalyviai pristatys parengtą individualią eksporto strategiją į pasirinktą rinką.
ExportLAB ekspertų komanda:
Ugnius Savickas – vadovų ugdymo programų autorius ir lektorius, verslo konsultantas. Konsultuodamas įmones Ugnius daugiausiai dėmesio skiria šioms temoms: konkurencinis pranašumas, verslo ir vertės pasiūlymo modelis, efektyvus vadovavimas inovacijoms ir pokyčiams.
Ieva Bieliunaitė-Jankauskienė – rinkodaros strategė, tarptautinės komunikacijos ekspertė, ISM vadybos ir ekonomikos universiteto lektorė, rinkodaros agentūros „TBWA\Vilnius" partnerė. Dabar Ieva daugiausiai konsultuoja skandinaviškus verslus ir specializuojasi mene, kultūroje ir tvariame versle, dirba su tarptautine prekės ženklų plėtra, produktų bei procesų formavimu, pokyčių įgalinimu.
Gintautas Kučas – sertifikuotas rinkodaros vadovas (LiMA B), patyręs verslo vystytojas, turintis daugiau kaip 20 metų patirtį versle, pardavimų, rinkodaros ir operacijų valdyme. Gintautas išsiskiria nuosekliu strateginiu mąstymu, atkaklumu ir disciplina įgyvendinant rinkodaros sprendimus, sprendžiant sudėtingas verslo problemas ir rinkos iššūkius.
Kas gali dalyvauti ExportLAB mokymų programoje
1. Lietuvoje ekonominę veiklą vykdanti labai maža, maža ar vidutinė įmonė (MVĮ), turinti pajamų ir darbuotojų;
2. Įmonė yra produktų gamintojas ir/ar paslaugų teikėjas ir/ar vystantis nuosavą prekinį ženklą subjektas;
3. Įmonė veikia vienoje iš sumanios specializacijos sričių: sveikatos technologijos ir biotechnologijos, nauji gamybos procesai, medžiagos ir technologijos, informacinės ir ryšių technologijos;
4. Įmonė turi ne mažiau kaip 2 m. eksporto patirtį keliose eksporto rinkose;
5. Įmonė yra vertinama kaip patikima (patikimumo vertinimui remiamasi atvirų duomenų platformos vykdoma įmonių reitingavimo sistema, paremta atviraisiais įmonių duomenimis);
7. Įmonė atitinka nereikšmingos de minimis pagalbos skyrimo sąlygas;
8. Įmonė yra registruota VšĮ Inovacijų agentūros plėtojamoje „B2Lithuania“ verslo kontaktų duomenų bazėje;
9. Prioritetas teikiamas įmonei, gaminančiai aukštųjų ir/ar aukštesniųjų technologijų produktus ir (arba) teikianti daug žinių reikalaujančias paslaugas, kitų sektorių įmonės taip pat kviečiamos dalyvauti projekte.
Analizuojant tikslines rinkas įmonės galės pasinaudoti:
- verslo statistikos ir rinkos tyrimų duomenų baze „Statista“, kurioje galima rasti daugiau nei 200 industrijų statistinius duomenis iš daugiau nei 150 šalių, juos palyginti, įvertinti rinkų prognozes ir išsamius vartotojų tyrimus;
- užsienio partnerių paieškos duomenų baze „Orbis“.
Programos pabaigoje įmonės turės parengtą eksporto auginimo planą apimantį strateginius sprendimus, naują vertės pasiūlymą, rinkodarinius įrankius, būtinus vidinius pokyčius.
Dalyvių skaičius – iki 15 Lietuvos įmonių (po 2 atstovus iš vienos įmonės).
Mokymų programoje įmonę privalo atstovauti 2 asmenys:
- įmonės vadovas, ar kitas asmuo, priimantis strateginius sprendimus;
- už eksportą atsakingas darbuotojas.
Svarbu – dalyvavimas nemokamas, tačiau įmonei bus įregistruota 2456 Eur de minimis pagalbos suma.
Registracija į ExportLAB jau prasidėjo! Įmonių atranka į programą iki spalio 18 d.
Programoje dalyvavusių įmonių atsiliepimai
„ExportLAB“ leido strategiškai įvertinti įmonės poziciją rinkoje, atlikti konkurentų analizę ir tiksliai nustatyti, kokios investicijos būtinos tolimesniam augimui. Apčiuopiamų rezultatų sulaukėme jau antroje metų pusėje – apyvarta išaugo apie 10%. Nors pelningumas trumpam sumažėjo 5% dėl siūlytų nemokamų prototipų kūrimo, pavyzdžių spausdinimo ir konkurencingų kainų pasiūlymų, tai buvo sąmoninga strategija, skirta pritraukti naujus klientus ir demonstruoti mūsų galimybes. Nors ir turėjo trumpalaikį poveikį pelningumui, ilgalaikėje perspektyvoje šis požiūris pasiteisino, nes padėjo reikšmingai išplėsti klientų bazę ir rinkos dalį“, – Ignas Gudas, įmonės „Smart Factory“ vadovas.
„ExportLAB” programa nekeitė mūsų strategijos, tačiau patvirtino, kad einame teisingu keliu. Ekspertų konsultacijos suteikė pasitikėjimo toliau vadovautis savo pasirinkimu, kuris pagrįstas dalyvavimu tarptautinėse parodose ir renginiuose, bei siekis bendrauti tiesiogiai su klientais. Įmonė eksportuoti pradėjo tik praeitais metais ir per pirmus metus pasiekė 80 tūkst. Eurų pardavimus, o šiemet planuojamas 5-is kartus didesni pardavimai, augimas galėtų būti ir didesnis, bet jį apriboja rinkos specifika, nes mums kaip naujam tiekėjui tenka praeiti daug kvalifikacijos etapų ir mūsų produktų testavimo“ – Domas Lukaševičius, „Optonas“ pardavimų vadovas.
Turite klausimų? Kreipkitės:
Jūratė Paulavičienė
j[email protected]
+370 610 43120